رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان ۲ گره ترافیکی در مشهد | شمارش معکوس برای بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود

  • کد خبر: ۲۱۳۴۷۳
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
پایان ۲ گره ترافیکی در مشهد | شمارش معکوس برای بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود
دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود با کار بیست‌وچهارساعته، به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حل مشکلات ترافیکی در حاشیه شهر مشهد مهم‌ترین عاملی بود که مدیریت‌شهری را در دوره ششم مجاب کرد تا پرونده دو پروژه دوربرگردان شهیدمیرزایی و تعریض پل دهرود را که سال‌ها معطل مانده و اجرایی نشده بود، به جریان بیندازد.

پیش از نبود دوربرگردان شهیدمیرزایی، مردم در اوج ساعت‌های تردد باید دقایق زیادی در ترافیک سنگین صدمتری معطل می‌ماندند تا بتوانند از زیرگذر پل فجر استفاده کنند و خودشان را به طرف دیگر این بزرگراه برسانند و از آن طرف هم پل دهرود در جاده سیمان دیگر کشش تردد حجم خودرو عبوری را نداشت و تلف‌شدن وقت مردم در راه‌بندان‌های قبل از پل، مدت زیادی مردم را عاصی کرده بود. حالا با اجرای این دو پروژه که عملیات اجرایی‌شان به‌دلیل فعالیت بیست‌وچهارساعته نیرو‌های سازمان عمران در هفته‌های گذشته تقریبا تمام شده است، دو گره مهم ترافیکی حاشیه شهر نیز باز می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه از دو پروژه دوربرگردان شهیدمیرزایی و پل دهرود، از افتتاح زودهنگام این پروژه در روز‌های آینده خبر داد و گفت: در روز‌های گذشته و بنا به دستور شهردار مشهد، فعالیت عمرانی در پروژه دوربرگردان شهیدمیرزایی بیست‌وچهارساعته شده است که تا پیش از آغاز سال نو در اختیار مردم قرار بگیرد. این پروژه روز‌های آخر ساخت‌وسازش را طی می‌کند و در روز‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اهداف اجرای دوربرگردان شهیدمیرزایی

احسان شریعتی با بیان اینکه معضل ترافیک صدمتری با اجرایی‌شدن این پروژه حل خواهد شد، ادامه داد: هدف از اجرای دوربرگردان شهیدمیرزایی رفع معضل ترافیکی بزرگراه شهیدمیرزایی، آسان‌سازی رفت‌وآمد مردم و دسترسی آسان به رسالت‌شمالی و از همه مهم‌تر، کم‌کردن ترافیک تقاطع غیرهم‌سطح فجر بود.

پروژه در آبان سال۱۴۰۱ کلنگ زده شد و فرایند آن به‌دلیل وجود برخی معارضات کمی کند جلو رفت. خط لوله آب، دکل‌های برق، خط لوله گاز و چندین معارض دیگر بر سر راه این پروژه بود که آخرینشان مهرماه امسال جمع‌آوری شد و بخش اصلی عملیات عمرانی این پروژه از مهر شروع شد و تقریبا با گذشت پنج‌شش ماه توانستیم عملیات عمرانی دوربرگردان شهیدمیرزایی را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: اعتباری که برای ساخت این دوربرگردان غیرهم‌سطح هزینه شده، ۹۷ میلیارد تومان است و با وجود همه سختی‌هایی که وجود داشت، به‌دلیل اینکه خللی در تردد مردم ایجاد نشود، کمترین انسداد مسیر را داشتیم و فقط دو شب از ساعت ۲۴ تا ۶ مجبور به بستن مسیر بزرگراه شدیم. کار ساخت دوربرگردان شهیدمیرزایی به پایان رسیده است و با آسفالت نهایی آن در روز‌های آینده، آماده افتتاح خواهدبود.

پیگیری استاندار برای رفع معارضات

از حدود بیست‌سال پیش تا امروز، تعریض پل دهرود یکی از پروژه‌هایی بوده که همیشه در دستورکار مدیران استانی و شهری قرار داشته، اما هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسیده است. از همان دو دهه پیش که وضعیت جاده سیمان بهبود پیدا کرد و به‌نوعی این مسیر مهم ساخته شد، محدوده پل دهرود درگیر مشکل ترافیک بود و راه‌بندان‌های این پل زمانی بیشتر و طولانی‌تر شد که در ابتدای دهه ۹۰ شهرک مهرگان در انتهای جاده سیمان ساخته شد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن شدند. همین عامل و از همه مهم‌تر ترافیک‌های شدید پل دهرود، باعث شد شهرداری مشهد کار تعریض این پل را پس از دو دهه شروع کند؛ آن هم با وجود اینکه در خارج از محدوده شهری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در این‌باره گفت: قرارداد تعریض پل دهرود مرداد۱۴۰۲ به سازمان عمران ابلاغ شد، اما اجرای آن به‌دلیل معارض‌هایی که وجود داشت، مهرماه شروع شد. یکی از معارضات مهم، خط لوله‌های آب آشامیدنی و تیر‌های چراغ‌برق بود که جابه‌جایی‌شان پس از بازدید و دستور استاندار خراسان‌رضوی انجام شد و توانستیم سی‌ام مهر کار را آغاز کنیم.

شریعتی گفت: تاریخی که برای پایان اجرای پروژه پیش‌بینی شده، از زمان رفع معارض‌ها، حدود ۹ ماه است و این یعنی مرداد ماه سال آینده زمان پایان عملیات عمرانی است، اما از آنجا که در این پروژه هم شبانه‌روزی مشغول کار هستیم، بسیار زودتر از موعد تعیین‌شده پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و احتمالا در فروردین مردم بتوانند از روی پل عبور کنند.

جدول‌گذاری مسیر و بهسازی کشف‌رود

وی ادامه داد: در تعریض پل دهرود دو لاین پل قبلی به مسیر رفت تبدیل می‌شود و مسیر برگشت هم که درحال ساخت آن هستیم، دوازده متر عرض خواهد داشت. در کنار این، تعریض جاده در شمال و جنوب مسیر هم بر عهده ماست که در جنوب انجام شده و در شمال هم جدول‌گذاری‌ها انجام شده است. علاوه بر این، به‌دلیل وضعیت نامناسب بدنه کشف‌رود در کنار پل دهرود، تا آنجا که اعتبار پروژه اجازه بدهد، بدنه‌سازی انجام می‌دهیم که از شکل و شمایل نابسامان کنونی خارج شود.

شریعتی در پاسخ به اینکه شهرداری برای این پروژه قرار است چقدر هزینه کند، بیان کرد: ۶۵میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفتیم و از آنجا که پروژه در خارج از محدوده شهری درحال اجراست، دولت بخشی از این اعتبار را به مدیریت‌شهری پرداخت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->